Yeni Başlayanlar İçin 30 Yaş

IMG_0342

 

Ding dong ding dong…

Arsız, üst komşum ZAMAN duyduğu her gürültüde gelip zilime basıyor. basıp kaçtığı da oldu uzun uzun çaldığı da kendisi yaşadıklarımdan (yaşamadıklarımdan) çok rahatsız olur. hemen gelip huzursuzluk verir!

Bu kez geldi uzuuun uzunnn çaldı açmadım tekmeledi yumrukladı açmadım derken 30. seferde yüzleşmek zorunda kaldım. Hoşgeldin zaman teyze dedim.

Hoş bulmadım dedi.

Mendeburdu biraz ama haklıydı hiç hoş bırakmamıştım. Nasıl bulduysam öyle bırakmalıydım ama ben çok hor kullanmıştım(ya da layıkıyla kullanmamıştım).

Çaresiz buyur ettim, işte böylece 30 seneyle yüzleştim.

Kaz ayaklarım,beyazlarım,20lerinde kalan ruhuma küfreder gibi bakan sarkmış memelerim ve doğumsonrası karnım.

Yatağımda 30unda bi adam yan odada yüzyıllarca bakmam gereken bir çocuk çevirmem gereken ev işleri artık iyiden iyiye yaşlanmış anne-baba vazgeçtiğim dostlar unuttuğum anılar hayatları kişilikleri değişmiş eski arkadaşlar çok acaip yenili eskili kocaman olmuş insanlar..

IMG_0294

Şizofrenilerde (bir söylentiye göre) hastaların gördüğü hayali karakterleri yıllar geçse de yaşlanmamaları ya da büyümemeleri ya da değişmemeleri ele verirmiş ve hastalar bunu bir çıkış yolu olarak kullanırlarmış. Ben de büyüdüğümü hatta yaşlanmaya başladığımı etrafımdaki insanlardan anladım. Eskiden fakülte şenliklerinde içip aşık olan yeni bi aşka yelken açıp iş arayan okul okuyan conversli babetli bir eşrafım vardı. Sonra bir baktım çocukları olan topuklu ayakkabı giyen  kravat takan kebapçıda ev kredilerinden araba taksitlerinden ve iyi eğitim veren kreşlerden konuştuğum bir ortamım olmuş.

O halde …

Ben de onlardan biri olmuştum! Artık ne kadar genç gösteriyorsun söylemleri bile kesmezdi koca kadın olmuştum.OHA LAN 30 YAŞINDA KADIN! daki  o kadın olmuştum.

Etrafımdaki herkes de yaşlanıyor değişiyordu, işin iyi yanı neyse ki şizofren değildim!

Peki ne dersler aldım, ne planlar kurdum bu 30 yaşla ilgili hain planlarım neler kabullenecek miyim?

Baş mı kaldıracağım?

Hangi yöntem işinize yaracak ?Siz olsanız ne yapardınız?

Tüm bunları anlatacağım ama önce bunu bir hazmedelim!

30 a merdiven dayayanlar,30unu geçmiş merdiveni itmiş olanlar ve benim gibi 30unda merdivenin tepesinde dengede durmaya çalışanlar…

Hepimize yetecek kadar kadın efkarı,hayali ve amacı önümüzdeki postlarda.

şimdilik öpsün sizi turuncu kız:*

 

IMG_0289

 

Fotoğraflar: ayşe açıkgoz

Barış sembollü kolye: jelly monster design

Bi Kız'ı Paylaşın :)Share on FacebookShare on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on YummlyEmail this to someone

12 Yorum Var

  1. 84 dogumluyum bende pek hos birakmadim bu aklimla bi kac yil geriye gidebilmeyi cok isterdim..eline saglik +fotolar harika ozellikle en sondaki

  2. Biraz umut, biraz korku, biraz huzursuzluk.. Tek iyi yanı güzel anılar ve beklenen veya var olan bebeklerimiz :)
    Bende 30 oldummm! (:)

  3. Ayy yazının tadı damağımda kaldı, ben de merdivenin tepesinde dengede durmaya çalışanlardanım :)

  4. Yarın 30 yaşında ,minik bir meleği olan kocasına çok aşık bi kadın olarak uyanıcam bu gece son 29 yaş gecem kılavuzum turuncubikız

  5. Devamını heyecanla beklediğim bir post 30 olmadım ama olmaktan korkuyorum hayır hayır istiyorum ya da henüz karar vermedim bi göster bize turuncubikiz

  6. Hem samimi hem tatlısın turuncu :) Bu arada 30 yolun yarısı demek değil günümüzde ortalama yaşam süremiz uzuyorsa yolun yarısı da uzaması gerekmiyor mu hâlâ ? Sevgiyle, aşkla kal :)

  7. Ah,ne güzel yaştasınız.Ben 49 oldum ama 30 yaşıma girerken kelimenin kulağa gelişi bile kabaydı,”otuz”.Oysa şimdi “elli”tamamen ince seslilerden oluşsa bile memelerdeki,karındaki ve kemiklerdeki tahribatı çook daha vahim.Tekrar “otuz”olmayı çok isterdim.”Otuz”….Şöyle bi bakıyorum da kulağa güzel geliyor şimdi,yıllar sonra…Sevgiler

    • çok tatlısınız :) tahmin ederim ama sağlıkla kavuşalım şu zamanda en büyük lüks ve mutluluk sanırım sağlıkla sevdiklerinle yaş almak.öpüyorum sizi sevgiler

  8. Merhaba Funda hn, ablanız’ın düğünü veya kına gecesi için Barış’a smokin yelek tasarlamak istiyorum. Rica etsem bana dönüş yapar mısınız?

    • merhaba arzu hanım maalesef teknik bir aksaklıkm yüzünden blog yorumlarını henüz okuyabiliyorum kına geçti ama konsept çekimlerimiz ve 2 yaş çekimlerimiz olacak onun için mail atabilirsiniz sevgiler:)

  9. değişen ben değilim
    dönüşen savaş
    yaşlanmakla ıslanmak aynı şey:
    bir yağmurun gölgesinde ihtiyarlamak
    şimdi ölüm bile yetmiyor
    acılarımızı tartmaya
    dostlar
    alıngan bir sahili pinekliyorlar
    bir merhaba’yı bıçaklar gibi artık
    selamlaşmalar
    değişen ben değilim
    dönüşen savaş
    artık zaman bile yetmiyor
    yaşadığımızı sanmaya
    yine de ışıklar bu kenti
    güzelmiş gibi gösteriyor
    geceleri…
    geceler…
    yani
    Ahmet Haşim’in kafiyeleri….
    seni aklıma düşüren
    yerçekimi değil
    yalancı yıldızlar
    öyle uzaksın ki
    üflesem soğuyacaksın
    sarılsam okyanus
    bir aşka yetecek kadar
    ve anımsatacak kadar
    sebepsiz bir ölümü,
    acılarımız
    ve kafiyelerimiz var…
    işte hepsi bu kadar….

    (bunlar hep uyku problemi )

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir